Illustration - barn påväg till förskola

Pysslingen Skogsgläntan

Bäverdammsgränd 13

Inom Pysslingen Förskolor AB vet vi hur vi får barn att blomstra, trivas och utvecklas. Ända sedan starten för 30 år sedan är siktet inställt på att skapa en förskola som är stimulerande och inspirerande.

Enskede-Årsta-Vantör

På vår förskola befinner sig pedagogerna i barnens värld, där vi tillsammans skapar upplevelser för lärande och omsorg utifrån barnens intressen och behov. Med våra lyhörda pedagoger kan vi anpassa vår verksamhet för varje barn.

Förskolan Skogsgläntan ligger i ett lugnt bostadsområde . Vi har en stor egen gård i det för övrigt bilfria området. Gården ligger i direkt anslutning till naturområde med skog. Vi ligger även nära till parkleken Rågdalen. Våra lärmiljöer är varsamt uppbyggda med stöd i modern forskning om barns lärande. Våra skickliga pedagoger planerar och organiserar miljön utifrån varje barn och det omsorgsfulla lärandet i förskolans uppdrag.

I vårt kök lagar vår kock god, varierad och näringsriktig mat, och alltid rikligt med grönsaker, sallad och frukt.

Våra utvecklingsinriktade pedagoger

Alla våra pedagoger är stolta och tar ansvar för sin egen ständiga utveckling. Vi ser alla vårt uppdrag ur ett större samhällsperspektiv där lärande och omsorg tillsammans bildar en helhet. Vi tar tillvara alla barns kompetenser och utmanar befintliga synsätt med ett stort mod för att öppna nya perspektiv. Engagemang och vilja att utvecklas utmärker våra pedagoger och den känslan vill vi sprida till barnen, genom ett omsorgsfullt lärande utifrån barnens intressen.

Vår kultur

Möten mellan människor är själva kärnan i vår verksamhet och vi erbjuder en pedagogisk mångfald och en tro på att alla kan lyckas. Alla våra pedagoger delar ett grundläggande förhållningssätt.

Vårt kundbemötande

Med nyfikenhet, öppenhet och respekt möter vi dina upplevelser och funderingar kring vår verksamhet. Genom demokrati och delaktighet vill vi främja mångfalden i våra förskolor och i samhället i stort. Varje barn får ett omsorgsfullt lärande.

Vår barnsyn

Vi vet att människor, och i synnerhet barn, är av naturen kreativa, vetgiriga och nyfikna. Barn lär sig ständigt i och genom alla situationer som uppstår i vardagen. Förmågan att utveckla kunskap finns hos oss alla och sker tillsammans med andra.

Hos oss tar vi hänsyn till alla barns olika behov. Barn ska ges stöd och stimulans så att de utvecklas så långt som möjligt. Vår strävan är att främja barnens allsidiga personliga utveckling till aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande individer och medborgare. Alla barn ska utmanas och stimuleras i sitt lärande för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas.

Förskolan Skogsgläntan ligger i ett lugnt bostadsområde i Rågsved, några minuters promenad från Rågsveds tunnelbana och centrum. På vår stora, härliga gård finns varierande terräng som ger ditt barn olika upplevelser och utmaningar. Hos oss får barnen möjlighet till lek och lärande på ett lustfyllt sätt i en kreativ miljö. Vi har egen kock som erbjuder näringsrik och varierad mat.

Varmt välkommen till oss!