Grafisk bild

Pysslingen Förskolor Knatteborgen

Färnebogatan 51

Inom Pysslingen Förskolor AB vet vi hur vi får barn att blomstra, trivas och utvecklas. Ända sedan starten för 30 år sedan är siktet inställt på att skapa en förskola som är stimulerande och inspirerande.

Farsta
5,8

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Hörselteknisk utrustning
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Knatteborgens verksamhet är belägen i ljusa, trevliga lokaler och naturskön miljö i Farsta. Just nu är vi 18 engagerade pedagoger och 92 nyfikna barn, som tillsammans utforskar och utmanas i vardagen. Barnen är fördelade på sex avdelningar i vårt tvåvåningshus, vi har en femårsgrupp, två storbarnsgrupper och tre småbarnsgrupper.

Vår stora gård erbjuder många tillfällen för barnen att leka och utforska i naturen, och att samarbeta med kamrater och pedagoger. Vi arbetar utifrån barnens perspektiv och tror att barn är kompetenta och har en egen vilja att lära sig. Vi tror också att barn har ett naturligt utforskande tankesätt som leder till att lärandet sker i en ständigt pågående process.

Vi serverar KRAV-certifierad mat som levereras till oss från Incontro catering. Lunchen serveras kl.11.00 på övre plan för de yngre barnen och 11.30 på nedre plan för de äldre barnen. Till detta serveras flera olika sorters grönsaker och baljväxter samt mjölk eller vatten.

Vi vill skapa en trygg vardag för barn och vårdnadshavare där ett respektfullt bemötande, engagemang, delaktighet och tillit står i fokus. Viktigt för oss är att varje barn känner trygghet i sin identitet och tillit till sin egen förmåga. Vi tar vara på allas olikheter och ser mångfald som en tillgång. Utifrån förskolans läroplan, Lpfö98, reviderad 2016, sätter vi våra mål för att varje barn ska få det varje barn har rätt till.