ok

Hoppetossa Tolvan

Grönviksvägen 111

Vi är en liten förskola med ett unikt läge alldeles intill Mälarens strand. Vi förlägger gärna aktiviteterna utomhus på vår härliga gård och i den närliggande lekparken och i skogen. Pedagogiken är inspirerad av Reggio Emilia.

Bromma

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Tydlig skyltning

Vi arbetar aktivt med att skapa en lugn och harmonisk miljö där empati, respekt och trygghet är en självklarhet. Stor vikt läggs vid att barnen lär sig att uppskatta och respektera varandra och vuxna – konflikthantering tränas och vikten av gott kamratskap diskuteras.

Förskolan är idag uppdelad på tre avdelningar – Jollen (1-2 år), (Ekan 2-3 år) och Skutan (4-6 år). På Tolvan är barnen omgärdade av kompetenta pedagoger som ser dem, utvecklar dem och får dem att känna sig trygga. Alla är noggrant utvalda baserat på personliga egenskaper, engagemang och utbildning. Vi arbetar med Reggio Emilia som inspiration och är ofta ute i skog och mark för att väcka barnens intresse för olika projekt.

Vi arbetar aktivt med olika projekt som följer barnens intressen. Detta oftast i mindre grupper och med förskolans läroplan som vårt styrdokument.

Vi har en fantastisk gård samt skogen, lekparken, pulkabacken och stranden runt hörnet. Aktiviteterna förläggs gärna utomhus. Barnen och personalen är ute i friska luften året runt och i alla väder – barnens dag både börjar (uteöppning) och slutar utomhus.

Lokalerna är ljusa och fräscha och har stora fönster med sjöutsikt som suddar ut gränsen mellan ute och inne.

Det är lätt att stimulera upptäckarglädje och kreativitet i den fantastiska ute- och innemiljön!

Tolvans förskola har fokus på matglädje, bra matvanor och bordsskick. Hos oss äter vi god och näringsriktig mat lagad från grunden.

Tolvans förskolas övergripande mål är att utveckla trygga, kreativa och självständiga barn som kan visa hänsyn, samarbeta och själva utveckla sin förmåga att leka och lära.

Personalgruppen som är välutbildad och stabil har ett engagemang utöver det vanliga och anordnar frekvent temadagar och utflykter som inspirerar och uppskattas av barnen. Här finns personlig kontakt och gemenskap!

Vår vision är att vara en drivande kraft för en jämställd och demokratisk värld.

Vi tar gärna emot nya familjer som är nyfikna på Tolvan på besök i verksamheten, kontakta oss så bokar vi in ett tillfälle som passar!

Läs även gärna vår hemsida för mer information om oss: http://hoppetossa.com/tolvan