Bromstens gård

Bromstens gård, Duvbovägen 127

Duvbovägen 127

Förskolan har tre avdelningar och ligger i ett blandat bostadsområde med närhet till grönområden och kommunikationer. Förskolan har en stor härlig gård.

Järva
Kommunal
5,9

• Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga

På vår förskola lägger vi stor vikt vid naturupplevelser och utevistelse. Här ska barnen under sin vistelsetid känna trygghet i sin grupp, ges stimulans och kunskap genom skiftande lek och aktivitet. Vårt mål är att detta ska bidra till att göra barnen harmoniska, ansvarstagande och empatiska med tilltro till sin egen person och förmåga.

I våra olika aktiviteter får barnen öva sin sociala kompetens. Språk, matematik, naturvetenskap/teknik, musik och rörelse har sin givna plats hos oss. I förskolan läggs grunden för det livslånga lärandet.

Förskolan består av tre avdelningar och ligger i ett blandat bostadsområde med närhet till grönområden och kommunikationer. Förskolan har en stor härlig gård.

Vi har kök på alla våra förskolor som månar om att laga näringsriktig mat med mycket ekologiskt innehåll samt grönsaker och frukt. Personalen har kontinuerliga möten där man går igenom den gemensamma matsedeln.

Vi arbetar med pedagogisk dokumentation och reflektionsprotokoll. Vi arbetar också med förhållningssätt kring Barnkonventionen, hbtq-frågor samt genus och tar också del av aktuell forskning och litteratur inom matematik, naturvetenskap och teknik

Se film om förskolan