Hillelgården

Riddargatan 3-5

Hillelgården drivs av Föreningen Hillel som är en ideell föräldraförening med syfte att bedriva undervisning och barnomsorg i judisk, kulturell inriktning.

Norra innerstaden
5,3

• Tillgänglig hiss

Utöver barnens hemvist finns gymnastiksal, välutrustade gårdar på tak och mark, matsal, aula med scen och skapandetorg. Det finns gott om utrymme för lek och lärande. Vi gör ofta utflykter till stadens museer, bibliotek eller närliggande skog och vatten. Förskolan är öppen för alla.

Hillelgården serverar koshermat från eget kök.

Hillels vision är att varje barn som lämnar Hillel ska ha uppnått sin fulla kunskapspotential, vara en god medborgare och ha en trygg grund för att göra vidare val inom det judiska spektret. Undervisningen på Hillelgården följer läroplan för förskolan Lpfö 98, (rev 2010).

Hillelgården har sin verksamhet i ljusa, nybyggda lokaler i hjärtat av Östermalm på Riddargatan. Utöver förskola har Hillel skola och fritidsverksamhet i huset. Hillelgården är ickekonfessionell.