Illustration - barn på väg till förskolan

Mariebergs Montessoriförskola

Fyrverkarbacken 38-42

Förskola med tre avdelningar som ligger med utsikt över Riddarfjärden. Vi har två småbarnsavdelningar och en avdelning med 3-6 åringar. Vi lagar vår egen mat.

Kungsholmen

• Toalett med plats för eldriven rullstol

Vi arbetar med montessori pedagogiken som grund. Våra hörnstenar är montessoripedagogik, skapande, natur och lek. dessa vävs samman till en helhet för barnen. Vår främsta uppgift är att lägga grunden för trygghet, bra självkänsla och ett livslångt lärande.

Förskolans innemiljö är väl förbered för att möta barnen där de befinner sig. Vi har möbler och hyllor anpassade till barnen. Förskolan ligger lugnt på en återvändsgata med en gård på baksidan av huset. Vi har nära till naturområden och Rålambshovsparken.

Vi lagar vår egen mat från grunden. Vi serverar inte halvfabrikat och använder bara bra råvaror. Köper ekologiskt så långt som möjligt. Vi arbetar för att få en kemikaliefri förskola.

Alla barn och föräldrar ska känna sig välkomna, respekterade och trygga hos oss. Vi vill främja barnens utveckling, lärande och bygga upp deras självkänsla.

Om vi upptäcker att ett barn har behov av särskilt stöd upprättas en handlingsplan tillsammans med föräldrarna för att se på vilket sätt vi kan ge barnet det stöd hen behöver.